Frank van Hoorn winnaar IJsco “schaaknacht” 2012-2013, bijna 80 deelnemers!

De IJsco “schaaknacht” is dit jaar gewonnen door Frank van Hoorn. Hij speelt bij SV De Toren uit Arnhem. Op de foto links zie je een overzicht van de speelruimte beneden in De Bogerd. De hoogste 2 groepen (A en B) speelden boven in de Kersenzaal. Je kon daar een speld horen vallen. Het leek wel een toernooi van grootmeesters. Het was er muisstil en er werd uiterst geconcentreerd gespeeld, maar ook beneden in de grote zaal was het één groot (sportief) strijdveld. Meerdere jeugdleden van Tornado zijn ook in de prijzen gevallen. Klik op “lees verder” om te zien wie dat zijn en voor het bekijken van de foto ‘s. (met dank daarbij aan Monique van Hoorn) Update; nu ook een link naar alle uitslagen en eindstanden.

Patrick, Ivan en Meijing

In  Groep J pakte Patrick Wijono de eerste prijs. Grote broer Jason zat er ook heel erg dicht bij (in een hogere groep) maar helaas ging de beker deze keer aan zijn neus voorbij. Geluk bij een ongeluk was het feit dat hij nog wel een beker uitegreikt kreeg voor een vorig IJsco toernooi. Ivan Engelen pakte in de J groep de tweede prijs. (zie foto) Leuk om te vermelden is dat de derde prijs in deze groep naar de 6 jarige Meijing Garceran Wong is gegaan. Zij schaakt bij SV Caissa in Hong Kong en is hier met haar vader en broertje op vakantie. Haar broertje van 7 won de eerste prijs in de H groep en vader David Garceran wist het volwassenen toernooitje te winnen.

Len Brands was ook 1 van de gelukkigen die een beker wist te bemachtigen. Zijn prijzenkast begint zo al aardig vol te worden. Hij pakte de derde prijs in de G groep. Een hele knappe prestatie. Van de 16 deelnemers van Tornado is het dus slechts 3 jeugdspelers gelukt om in de prijzen te vallen. Dat valt natuurlijk wel een klein beetje tegen maar gelukkig komen er in het voorjaar nog vele IJsco toernooien met kans op revanche. Het is natuurlijk goed om aan zo veel mogelijk toernooien mee te doen. “Oefening baart kunst”  zeggen volwassenen. (en misschien hebben ze daar wel gelijk in)

Vermeldenswaardig is ook de uiterst knappe prestatie van Twan. Hij is 10 jaar jong en komt uit Druten, maar is (nog) geen lid van Tornado. Omdat hij niet kan zien voelt hij waar de schaakstukken staan. Hij had daarvoor zijn eigen schaakbord meegenomen. Onder de bezielende leiding van Ad Beekers heeft Twan voor het eerst van zijn leven meegedaan aan een schaaktoernooi. De organisatie had al een aanmoedigingsprijs klaarliggen, maar dat was helemaal niet nodig. Twan wist zowaar 4 punten te scoren en heeft dus zelfs bijna een beker gewonnen. Hij kwam hiermee op de vierde plaats. Ontzettend knap omdat hij nog maar heel kort schaakt. Als hij zo doorgaat dan komen die bekers vanzelf.

Volgend jaar komt er natuurlijk weer een nieuwe IJsco “schaaknacht” voor de jeugd. Blijf vooral veel schaken (en goed opletten tijdens de schaaklessen van je schaaktrainer) dan val jij volgend jaar misschien ook wel in de prijzen.

Klik HIER om alle foto’s te bekijken. (gemaakt door Monique van Hoorn) Op de website van De Toren staat overigens ook een leuk verslag van Monique. Klik HIER om dat verslag te lezen.

Klik HIER om alle uitslagen en eindstanden te bekijken.

De Toren organiseert a.s. zaterdag het Olympus Toernooi. Ze hebben al meer dan 150 aanmeldingen. Veel leden van Tornado doen ook mee aan dit gezellige schaaktoernooi. Je kunt je hier morgen nog voor aanmelden. Ook jeugdleden kunnen hier aan meedoen. Zie: http://olympus.schaakverenigingdetoren.nl/nieuws.php

Tot slot wil ik iedereen bedanken die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan de “schaaknacht”, zonder al deze vrijwilligers kunnen we het niet!

Anton, Karin, Ad, Jurjo, Rob, Corine, Stan, Pieter, Thijs, Marinus, Peter, Dennis and last but not least Margreet, allemaal hartstikke bedankt! Hopelijk mogen we volgend jaar weer op jullie medewerking aan de “schaaknacht” rekenen.