Start seizoen Tornado 2J

Afgelopen vrijdag, 24 oktober, is het seizoen ook weer begonnen voor Tornado 2J. Dit is alweer het 2e seizoen voor onze jeugdige talenten. Na vorig seizoen een 2e plaats gehaald te hebben waren de verwachtingen natuurlijk hooggespannen. Klik verder voor het volledige verslag.

Met een gehavend team begonnen we aan onze heenreis naar Velp. Jason en Patrick waren op vakantie en teamleider Geert was verhinderd door de verjaardag van zijn dochter. Vandaar dat Kadir en ikzelf invielen om dit team te ondersteunen. Hierdoor moest ik wel verstek laten gaan aan mijn eigen team, maar na overleg met mijn teamleider was de zaak al snel beklonken.

De opstelling hebben Geert en ik besproken en we hadden hierin de zelfde mening, de jeugdspelers op borden 1 t/m 4. Aangezien Len de hoogste rating heeft van de jeugdspelers zit hij achter bord 1, Coendert op bord 2, Nick op bord 3,  Jarno op bord 4, Pieter en Kadir op bord 5 en 6.

We begonnen om 19:30 aan de wedstrijd en al snel konden we ons eerste punt noteren. kadir won geconcentreerd als altijd. Daarna volgde ook al snel de overwinning van Jarno. Dit in zijn eerste externe wedstrijd, goed gedaan dus Jarno. Mijn tegenstanders opende niet goed en kwam al snel in de verdrukking, ik zou zelfs een paardoffer kunnen geven in het begin, zodat ik een toren kon winnen en de koningsvleugel zou verwijderen. Besloot echter om de partij rustig uit te bouwen en haar ook een kans te geven. Ze kwam al snel terug in de partij en deed al snel de goede zetten. Het mocht echter niet baten en ook zijn moest zich al snel gewonnen geven. Direct daarna kwam Coendert om te zeggen dat hij ook zijn partij gewonnen had. Het was dus reeds 4-0 en we hadden de buit dus al binnen. Op de laatste 2 borden werd er nog behoorlijk gestreden, maar zowel Nick als Len hadden een achterstand. Vooral Nick stond achter in kwaliteit. Een licht stuk en een dame minder zou je toch zeggen dat de tegenstander hier voordeel uit moet kunnen buiten. Echter dit jeugdig talent van Velp zag de voorzetting niet meer en kwam tot een remise met Nick. Nick heeft dus behoorlijk gezwijnd. Als laatste was dus nog Len bezig en vooral in het eindspel had hij het moeilijk, ook niet zo verwonderlijk met een tegenstander met een rating die 2x zo hoog is als hijzelf. Toch heeft hij zich kranig verdedigd, maar het mocht niet baten. Toch goed gedaan Len.

Met een eindstand van 4 1/2 – 1 1/2 gingen we weer terug naar huis.

T Velp 3 j Tornado 2 j
1. Bert Janssen Len Brands 1 0