Rabobank Coöperatiefonds 2015‏

Op maandag 15 juni begint de stemperiode voor het Coöperatiefonds 2015. Leden van Rabobank Maas en Waal kunnen tot en met 28 juni hun stem uitbrengen op één van de tien projecten. SV Tornado heeft ook een project ingediend, namelijk het ondersteunen van basisscholen in onze regio met aanschaf van schaakmateriaal.

Campagne

Op vrijdag 12 juni ontvangen alle leden per post een folder met daarin beknopte informatie over alle projecten en een brief met daarin uitgelegd hoe zij hun stem uit kunnen brengen. Voor meer informatie worden leden doorverwezen naar de website waar dan een online magazine te vinden is met een uitgebreide beschrijving van de projecten.

Wij hopen dat alle leden en ouders van leden voor zover ze lid zijn van de Rabobank hun stem zullen uitbrengen op ons initiatief. Uiteraard is het ook toegestaan om deze mail naar vrienden, bekenden, familie etc. te mailen, zodat we zoveel mogelijk stemmen hiervoor kunnen krijgen.

Hieronder het stuk wat gepubliceerd zal worden door de Rabobank.

Alvast bedankt voor jullie stem,

Met vriendelijke groet,

SV Tornado

“De jeugd heeft de toekomst”, die leus is bekend. Minder bekend is dat kinderen die schaken, beter presteren op school. Dit is in verschillende wetenschappelijke onderzoeken vastgesteld.

Schaakvereniging Tornado leert kinderen schaken, zowel op onze clubavond als met kortere cursussen op basisscholen in het Land van Maas en Waal. Kinderen leren eerst de basisregels en ontdekken daarna dat het van belang is om zowel zelf plannen te bedenken als na te denken over de plannetjes van de tegenstander. De gevolgen van jouw zet en de mogelijke reacties daarop van de speler aan de andere kant van het bord moet je berekenen, anders gaat het mis. Dat klinkt misschien best moeilijk, maar wij merken wekelijks dat kinderen dit kúnnen!

Naast analyseren en doorrekenen van zetten zijn doorzettingsvermogen, omgaan met winst en verlies, maar zeker ook gezelligheid en respect voor je tegenstander minstens zo belangrijk. Schaken is een sport waarbij je begint en eindigt met een handdruk!

Wij organiseren als schaakvereniging al een aantal jaren het schaaktoernooi voor de basisscholen in de gemeente Druten en West Maas en Waal. De winnaar van dit jaar, ’t Geerke, wist door te dringen tot de finale van de OSBO en werd daarin 8e (van alle scholen in Gelderland en Overijssel)!!