Wim Nijs kampioen bij de thuisschakers

Een terugblik over dit seizoen.   Met een groep van 8 schakers ging ons seizoen 2015/16  van start maar helaas moest 1 lid vrij snel opzeggen, dus ons team werd 7  (allen 1 gewonnen wedstrijd). Er is 1 wedstrijdronde per maand volgens een jaarrooster,  standaard op een  woensdagavond maar het is mogelijk  met elkaar op elke andere avond af te spreken, iets waar vaak gebruik van gemaakt wordt. Na 3 gespeelde wedstrijden waren Wim Nijs  en Eric  den Biesen beiden ongeslagen aan top en moesten in ronde 4 tegen elkaar, met winst voor Wim.  Dit winnende patroon wist Wim het hele (! )seizoen vol te houden, met als resultaat een  ongeslagen winnaar van 2015/16: Wim Nijs. De vraag was: Wie wordt 2 en 3, en dat werd een close finish met 1 punt verschil  ( wij rekenen 2 punten per gewonnen partij, 1 voor remise )

Uitslag:

1.        Wim Nijs                               14 punten

2.       Geert van Tongeren         10 punten

3.       Jan van Hirtum en Gerrit Vastenhouw beiden 9 punten    en doordat het  onderling resultaat remise was ,   ex aequo  op  de 3e plaats

Een gezellig seizoen, maar we gaan wel afscheid nemen van een 2 tal spelers,  Eric den Biezen  en Jac Coopmans.  Het is fijn dat we ook al 2 nieuwe speler mogen begroeten,  Peter Geurts en ook Jurjo Hagen.

Er is nog steeds ruimte voor nieuwe spelers, tips en aanmeldingen  van harte welkom,  info via Gerrit Vastenhouw ( mail g.vastenhouw@online.nl)  of Geert van Tongeren en Wim Nijs , beiden bekend bij de Tornado schaakclub.

Met vriendelijke groet,

Gerrit Vastenhouw