Seniorencompetitie start vrijdag 16 september!!

Een week na de jeugd, gaan ook de senioren van start in de interne competitie. Vrijdag aanstaande wordt de eerste ronde gespeeld. De competitieopzet is enigszins gewijzigd naar aanleiding van de ervaringen van vorig seizoen. Zo zijn de drie periodes met één ronde ingekort (9 in plaats van 10), zodat aan het eind meer ruimte is voor de kampioenscompetitie. De overige spelers spelen tijdens deze kampioensstrijd nog drie rondes voor de eindrangschikking. Het nieuwe reglement is te vinden via de link bovenin.

Ook de Jurjo Hagen bekercompetitie is weer ingeroosterd. Opgeven hiervoor kan tot en met vrijdag 7 oktober. Er zal een inschrijflijst hangen op de Kubus, maar ook via mail/telefoon kunnen deelnemers zich aanmelden. Ook jeugdspelers zijn van harte welkom om een gooi te doen naar de hoofdprijs! Door de nieuwe wijze van loten, niet meer via een vast schema maar per ronde geloot, is er zo maar kans op een verrassing.

Ik hoop in ieder geval op een gezellig en sportief schaakjaar met mooie wedstrijden en natuurlijk het 50-jarig jubileum als hoogtepunt in 2017!

Stan Jacobs,
wedstrijdleider