Gezellige massakamp Tornado en UVS

Gisteren werd onder een stralende zon op het dakterras van de Kubus de eerste massakamp gespeeld tussen de jeugd van Tornado en die van UVS uit Nijmegen. Op initiatief van de jeugdleiders van beide verenigingen zijn twee data geprikt waarop de kinderen van beide clubs het tegen elkaar gaan opnemen. Omdat er, o.a. vanwege de Hemelvaartsdag, wat minder kinderen van Tornado aanwezig waren dan van UVS, had wedstrijdleider Stan Jacobs er voor gekozen om een kort Zwitserstoernooi (vier rondes) te organiseren.In de eerste ronde werd er nog zo veel mogelijk getracht om een UVS-speler tegen een Tornado-speler te laten schaken, maar helemaal lukte dat niet. Desalniettemin was de sfeer goed en het schaakplezier volgens mij ook! Er werd geschaakt op het scherpst van de snede, maar er was ook tijd om tussendoor te genieten.

Tussen de partijen door werd er nog geanalyseerd, nabesproken, maar ook gevoetbald en gekletst. De organisatie had ook gezorgd voor een ‘hapje en een drankje’ dus iedereen kwam aan zijn trekken!

Hieronder staat een linkje met de eindstand van het toernooitje. Tornadotalent Len Brands wist beslag te leggen op de eerste plaats. Op dinsdag 20 juni is de return in Lent. Hopelijk gaan we dan met een grote groep die kant op!

Massakamp Tornado-UVS