Frans van Wezel wint 1e Schaakrondje Maas en Waal

Tijdens het eerste schaakrondje Maas & Waal over de schaakborden bij café De Bever kon Tornado weer eens een oud-lid begroeten. Frans van Wezel kwam, schaakte en overwon uiteindelijk. Zo gemakkelijk als de variant op “Kwam, zag en overwon” ging het overigens niet voor Frans.

Door een uitstapje naar het Nijmeegse SMB en een nieuwe studie had Frans van Wezel het schaken op een laag pitje staan, maar vorige week woensdag begonnen de zwart-witte schaaklichaampjes toch weer te kriebelen. In de tweede ronde moest hij zijn meerdere erkennen in de partij tegen Stan Jacobs, terwijl Jurjo Hagen hem een remise wist af te dwingen door eeuwig schaak. Voor de finaleronde had Stan een half punt voorsprong op Thijs Banken en Frans van Wezel. Harry Bergsma volgde op een punt achterstand. In de beslissende ronde verloor Thijs Banken van Harry Bergsma en wist Frans van Wezel zich te revancheren voor de nederlaag in de tweede ronde tegen Stan Jacobs. Door deze winst kon hij de fles wijn in ontvangst nemen. Stan Jacobs en Harry Bergsma mochten mooie bossen bloemen van Combi Plant in ontvangst nemen.

Het volgende rondje Maas & Waal over de schaakborden wordt gehouden op woensdag 24 oktober. Met dit gezellige toernooi probeert schaakvereniging Tornado het schaken in algemene zin te promoten, maar zeker ook oud-leden van de club te bewegen om weer eens bij Tornado te komen schaken. Dat kan in de maanden oktober tot en met december op vijf woensdagavonden bij café De Bever in Beneden-Leeuwen. Kijk voor de overige data op www.svtornado.nl

Eindstand:
1 Frans van Wezel 3 ½