Poolse schaakavond/toernooi op vrijdag 14 september!

Een korte peiling bij een busje met Poolse mannen door een lid van schaakvereniging Tornado heeft uitgewezen, dat veel Polen die in Nederland werken ook kunnen schaken. Schaakvereniging Tornado neemt het initiatief om Poolse werknemers in Nederland, die kunnen schaken – en in het bijzonder uit het Land van Maas en Waal – uit te nodigen mee te doen aan een gezellig schaaktoernooi, dat wordt gehouden op vrijdagavond 14 september 2012. Het schaakniveau is van ondergeschikt belang. Het schaaktoernooi, waaraan uiteraard ook leden van schaakvereniging Tornado mee kunnen doen, start omstreeks 20.00 uur. Deelnemers moeten zich per email aanmelden.

De gemeente Druten heeft een vriendschapsverdrag met de Poolse gemeente Witnica. In een ver verleden hebben de schaakverenigingen uit Witnica en Druten – West Maas en Waal ook al eens correspondentieschaak tegen elkaar gespeeld.

Toernooi-opzet:

• 5 ronden van 20 minuten per persoon per partij
  • Locatie: Cultureel centrum D’n Bogerd, Van Heemstraweg 53, Druten
  • Datum: 14 september 2012 om 20.00 uur
  • Aanwezig zijn uiterlijk 19.30 uur
  • Prijzen in natura voor beste drie schakers en via loting voor lager geëindigde schakers
  • Inschrijfgeld:  € 2,50 (inclusief gratis Poolse hapjes)
  • Betalen voor aanvang toernooi
  • Aanmeldingen zenden aan: jurjohagen@gmail.com plus ewaritchi@gmail.com
  • Aanmelden vóór maandag 10 september per email
  • Onder vermelding van: voornaam en achternaam

Om het Poolse element extra te benadrukken zijn de witspelers verplicht te openen met de Poolse opening: 1. b2-b4

Schaakvereniging Tornado

Tornado schaakt in het nieuwe verenigingsjaar vanaf vrijdag 31 augustus2012 inCultureel centrum D’n Bogerd, Van Heemstraweg53 inDruten. De aanvang van de schaakavond is om 20.00 uur. De schaakruimten zijn op de eerste verdieping van D’n Bogerd. Er is voldoende schaakmateriaal om die avond ook al Poolse mensen mee te laten schaken

Na deelname aan toernooi 4 weken gratis deelname aan interne competitie Tornado.

• Lidmaatschap Tornado seizoen 2012-2013 (t/m eind juni) voor slechts € 75,00.

Plaats een reactie