Marcel Lever wint ook 5e Rapidschaak Café De Bever

Het is Koningswaal-schaker Marcel Lever tijdens de 5e ronde van het Rapidschaak van Tornado en Aan Z Rivierenland opnieuw gelukt om bij café De Bever als winnaar te eindigen. Hij bleef als enige in 3 schaakpartijen ongeslagen. Paul de Haas is tot nu toe de enige schaker geweest, die -in de tweede ronde- Marcel Lever van de winst heeft weten af te houden. Opmerkelijk is, dat Paul geen lid van een schaakvereniging is en alleen schaakt via internet.

Wim Nijs kon vanwege werkzaamheden in het buitenland deze avond niet tijdig aanwezig zijn. Wim kon slechts twee partijen schaken en bleef eveneens ongeslagen. Reden voor de organisatie om hem deze avond de tweede prijs te overhandigen. In een beslissingswedstrijd tussen Gerrit Gerrits (Koningswaal) en Jurjo Hagen (Tornado) moest de beslissing vallen, wie deze avond als derde zou eindigen. Beide schakers verloren één partij en het was uiteindelijk Gerrit Gerrits, die de wedstrijd in zijn voordeel wist te beslissen.

De laatste ronde in dit jaar van het Rapidschaak bij café De Bever wordt gehouden op woensdagavond 30 november. Dan vindt ook de prijsuitreiking plaats voor het uiteindelijke eindklassement. Schakers, die tenminste twee van de zes keer hebben deelgenomen, ontvangen als ze deze avond aanwezig zijn een leuke attentie van schaakvereniging Tornado.

Stand na 3 ronden:

1. Marcel Lever  3-3