Druk bezochte schaakavond

Vrijdag 21 november was het druk op De Kubus. 22 spelers gaven acte de présence en dus werden er 11 partijen gespeeld. Rijk-Pieter Hofstede behield zijn ongeslagen status door van Peter Geurts te winnen. Van de achtervolgers hadden Pieter van Dijk en Stan Jacobs een goede avond. Zij wonnen, respectievelijk van Thijs Banken en Michiel van Deursen.

Jan de Haas won gedecideerd van Jurjo Hagen en John Alblas kende geen genade voor Marinus de Grundt. In het eindspel kostte zetdwang Marinus uiteindelijk de kop, maar John had ook al een comfortabele materiële voorsprong opgebouwd. Eddy van den Eeckhout had geen grote moeite met Marc Fluit (0-1).

Meer strijd zagen we op het bord van Ronald en Coendert. Onze jonge talent leek met zijn lopers de koningstelling van Ronald te gaan oprollen, maar ergens ging het mis. Ronald worstelde zich dankzij enkele mindere zetten van Coendert onder de druk uit en wist uiteindelijk zelfs de winst te pakken. Wim Claus wist op knappe wijze een remise uit het vuur te slepen. In het middenspel leek een mooie aanval van Rob van der Spek hem de kop te gaan kosten, maar Wim wist met een sluw trucje toch een half punt af te dwingen. Albert Aalbers kende geen genade met Kadir Arslan. Hoewel ons aanstormende talent regelmatig fraaie dingen op het bord laat zien, liet Albert zich deze avond niet gek maken (1-0). Klik op de linkjes hieronder voor alle uitslagen en de nieuwe stand.

Behalve voor de koppositie, die soeverein in handen is van onze meerjarige clubkampioen, lijkt daarachter de strijd nog open. De eerder genoemde Pieter van Dijk en Stan Jacobs hebben op dit moment de beste papieren voor de runner-uppositie. Nog twee rondes in deze eerste periode en dan zullen we het weten…. Komende vrijdag al weer ronde 9.

Uitslagen ronde 8

stand na ronde 8