17e IJsco “schaaknacht” voor de jeugd

Op woensdagavond 28 december a.s. organiseert schaakvereniging Tornado alweer voor de zeventiende keer een schaaknacht voor jeugdschakers tot en met 20 jaar. Sinds 2009 vindt dit schaakfestijn plaats onder de vlag van de IJsco-toernooien, die door diverse schaakverenigingen uit het gebied van de Oostelijke Schaakbond (Gelderland en Overijssel) worden georganiseerd. De deelnemers komen ook voornamelijk uit het Osbo-gebied. De schaakactiviteit vindt plaats in cultureel centrum D’n Bogerd in Druten. Om mee te doen hoeft de jeugd geen lid te zijn van een schaakvereniging.

De “schaaknacht” begint om 17.00 uur en duurt tot circa 21.30 uur. Lekker lang opblijven en tenminste 7 schaakpartijen spelen en proberen te winnen is de uitdaging voor de jeugd. Omdat het schaaktoernooi in de Kerstvakantie valt, kan de jeugd de volgende dag lekker uitslapen. De jeugd wordt ingedeeld op speelsterkte, zodat er in principe weinig krachtsverschil is tussen de schakertjes in iedere groep. Het inschrijfgeld bedraagt € 5,00 en er zijn in elke groep mooie bekers en andere prijzen te winnen. De grote zaal van D’n Bogerd in Druten is al open om 16.00 uur. Aanmelden kan tot en met 27 december 24.00 uur via stanschaakt@upcmail.nl onder vermelding van naam, eventuele schaakvereniging en speelsterkte. Voor alle deelnemers is er een aandenken aan de IJsco schaaknacht. De prijzen zullen worden uitgereikt door wethouder Lepoutre.

Voor de ouders zal er ook een toernooitje worden georganiseerd, zodat ook zij, zich niet hoeven te vervelen.
Daarnaast zal Margreet Wevers aanwezig zijn met een stand van Schaakkunst. Als je nog op zoek bent naar een mooi schaakbord, schaakstukken of iets anders, bezoek dan haar stand in de foyer van D’n Bogerd.