Het jaar van de herhalingen?

Na de finale van de Jurjo Hagen Bekercompetitie, waarin, net als vorig jaar Rijk-Pieter Hofstede en Marcel Lever streden om de cup, wordt ook de finalewedstrijd om het algeheel clubkampioenschap een herhaling van seizoen 2016-2017.

Overigens wist Rijk-Pieter zijn bekerwinst te prolongeren. In een evenwichtige partij vergreep Marcel zich en gaf daarmee Rijk-Pieter de kans om toe te slaan. En dát moet je nooit doen bij deze ‘killer’. Gedegen wist RP de partij naar zich toe te trekken.

In de halve finales voor het clubkampioenschap waren de volgende paringen tot stand gekomen: Rijk-Pieter Hofstede  – Pieter van Dijk en John Alblas – Stan Jacobs.

Pieter kwam vanaf het begin minder te staan en zoals al eerder gezegd, dan grijpt Rijk-Pieter zijn kans! Een eenvoudige overwinning voor de heersend kampioen. En hij mag de degens ergens in de komende weken opnieuw kruisen met zijn ‘eeuwige’ rivaal; John Alblas. John wist tegen Stan een mooie aanval op te bouwen over zowel de konings- als de damevleugel. En ondanks verwoede pogingen speelde John geconcentreerd naar de winst. Pieter en Stan mogen strijden om de derde plek, achter John en RP. We gaan het zien….

Er werden ook nog een aantal partijen gespeeld voor de extra periode, maar daarvan heb ik helaas geen uitslagen paraat.