Start nieuwe seizoen

Afgelopen vrijdag is het nieuwe schaakseizoen gestart met de Algemene Ledenvergadering. Ondanks Corona was de vergadering nog redelijk druk bezocht. Het was vooral fijn om jullie weer te zien.

Vrijdag 11 september, aanstaande vrijdag dus, start de interne competitie. Ook dit jaar spelen we drie periodes van negen ronden.

Zoals jullie wellicht gezien hebben, is de kalender van onze website vernieuwd. Omdat er afgelopen jaar een aantal storende fouten optraden, heeft onze webmaster, Margreet Wevers, deze zomer de oude kalender verwijderd en een nieuwe geïnstalleerd. Vooralsnog heb ik de maanden september en oktober gevuld, zodat we van start kunnen!

Naast de interne competitie zijn ook de Jurjo Hagen-bekercompetitie en het rapid-met-tijdhandicap opnieuw ingepland. Zoals elk jaar heb ik de reglementen van deze toernooien tegen het licht gehouden en waar nodig aangepast. Uiteraard zijn de Corona-maatregelen zoals tijdens de ALV toegelicht elke wedstrijdavond van kracht. Houd je hier aan! Als wedstrijdleider zal ik mensen hierop, indien nodig, aanspreken.

Ik heb de reglementen vandaag op de website geplaatst. Onder het kopje Interne-/bekercompetitie vinden jullie de reglementen van deze beide competities. Het reglement van de rapidcompetitie staat onder het kopje Rapid. Als er nog vragen of opmerkingen zijn over één of meer regels dan mag je me hierover altijd aanspreken op de club of mailen.

Ik wens iedereen een succesvol en vooral gezond schaakjaar!

Stan Jacobs,
wedstrijdleider