Schoolschaaktoernooi 11 januari 2012

Het eerste schoolschaaktoernooi georganiseerd door schaakvereniging Tornado SV is een feit. Op 11 januari 2012 van 13:15 tot 16:30 werd dit toernooi gehouden in cultureel centrum D’n Bogerd in Druten. Met een deelnemersveld van 44 kinderen, verdeeld over 7 scholen, was deze deelname zeer positief te noemen, dit ondanks een relatief korte voorbereiding.

Pion naar offeren of loper terugtrekken? Toren terug of paard vooruit? basisscholen van de Appelhof, de Mariaschool, De Mariënhof, ‘t Geerke, De Kleurencirkel en de Sint-Lambertusschool bestreden elkaar op 64 vakken van zwart en wit.

Na de speech van Jurjo en de indeling van Peter gingen de grootmeesters in spé dan ook meteen aan de gang. Bij enkele was de wedstrijd snel beslist en anderen kregen er geen genoeg van en hadden lichtelijke aansporing nodig van de wedstrijdleiding om de partij te beëindigen. Er werd in dit toernooi overigens niet met de klok gewerkt.

Na 5 zinderende rondes was de einduitslag bekend.

individuele einduitslag 2012:

1 Hossin Al-Zubaidi 5-5 De Kleurencirkel

2 Len Brands 5-4½ St. Lambertusschool

3 Tim van den Pol 5-4 Mariënhof

3 Marijn Veth 5-4 Mariaschool

3 Nick van Dijk 5-4 ’t Geerke (lid van Tornado SV)

3 Mees Koopman 5-4 De Leeuwenkuil (lid van Tornado SV)

Einduitslag schoolschaaktoernooi 2012:

1 De Kleurencirkel

2 ’t Geerke

2 De Leeuwenkuil

Om 16:30 werd de prijsuitreiking gedaan door Jurjo Hagen.

Tot slot een woord van dank aan Peter Geurts (voor de indelingen op de computer), Willem van Kessel (als stagiair MaS), Marinus de Grundt (als begeleider en schaakleraar bij de matvoering), Geert van Tongeren (voor de printer), Thijs Banken (als vader en als lid) en niet te vergeten Anton van Kouwen en Pieter van Dijk, die beiden een halve dag verlof hebben opgenomen om ook bij het schoolschaaktoernooi te helpen. Uiteraard willen we ook de voorzitter van Tornado, Jurjo Hagen bedanken voor deze gezellige en geslaagde middag.

1 gedachte over “Schoolschaaktoernooi 11 januari 2012”

Plaats een reactie