Verslag over het eerste on-line toernooi en nog wat uitleg voor a.s. vrijdag

Afgelopen vrijdag hebben we de eerste on-line schaakavond georganiseerd. Lekker thuis schaken tegen je eigen clubgenoten met chips en wat te drinken binnen handbereik. Wat wil een mens nog meer? Het eerste toernooi was erg leuk (vooral voor mijzelf omdat ik eindelijk weer eens van Len wist te winnen:-)Maar helaas waren er wel wat opstartproblemen en verliep het niet helemaal volgens plan. Jeugdleden wisten het toernooi voor de jeugd niet te vinden en logden in op het toernooi van de volwassenen en sterke jeugdschakers. Zo ook de moeder van Matthijs en Charlotte, zij was niet te bang om hieraan mee te doen, chapeau Nicole. (het scheelde overigens maar weinig of ik had ook nog van je verloren)

Wel hopen we dat er volgende week wat meer deelnemers zijn. Vaders en moeders van jeugdleden roepen we dan ook op om het goede voorbeeld van Nicole te volgen, doe lekker mee onder het motto: meedoen is belangrijker dan winnen. Als je jezelf ziet als een absolute beginner, dan kun je er ook voor kiezen om in te loggen bij het toernooi voor de jeugd. Als je daar alles gaat winnen verwachten we natuurlijk wel dat je de volgende keer meedoet bij de “senioren”.

Om het volgende week iets beter te laten verlopen, zet ik alles nog even op een rijtje. Begin met het maken van een (gratis) account/profiel op: https://www.chess.com/home

In de bijlage van de eerder verzonden mail staat uitgelegd hoe je dit kunt doen. Ga vervolgens wat oefenen tegen willekeurige spelers zodat je weet hoe het allemaal werkt. Als je volgende week vrijdag mee wil doen aan het jeugdtoernooi (dus ook voor volwassen beginners) dat om 19.00 uur begint, klik dan op de volgende link: https://www.chess.com/club/sv-tornado-jeugd

Om 20.00 uur begint het toernooi voor de volwassenen en de sterke jeugdspelers. Voor degenen die voor het eerst meedoen raden we aan om een half uur voor tijd in te loggen. Mocht er dan toch nog iets niet goed gaan, neem dan even contact op met Pieter 06 24392140.

Met vriendelijke groet en hopelijk “zien” we elkaar a.s. vrijdag,