Rijk-Pieter opnieuw clubkampioen

Na een rustperiode en een Corona-jaar waarin er geen titel is toegekend is Rijk-Pieter dit seizoen wederom kampioen geworden van de interne clubcompetitie. Afgelopen vrijdag wist hij in een rechtstreeks duel de runner-up, en aanstormend talent, Len Brands te verslaan. In een partij met wit en zijn favoriete koningsgambiet kwam RP nimmer in gevaar. Len weerde zich kranig, maar kwam langzaam maar zeker steeds slechter te staan en liet zich uiteindelijk sportief mat zetten.

En zo kreeg de competitie, ondanks een vervelende corona-break, toch een mooi slot en een waardige kampioen. Want dat mag je toch gerust zeggen als iemand ongeslagen de eindstreep bereikt. Slechts drie keer moest Rijk Pieter een half puntje toestaan. De overige partijen werden gewonnen; Chapeau!

Maar ook Len mag zeker terugkijken op een geslaagd seizoen. John Alblas en Geert van Tongeren moeten nog aanmaken wie de beker voor de derde plek mag ontvangen. Op vrijdag 8 juli zullen alle prijzen uitgereikt gaan worden.