Tornado 2 vs De Toren 9

Vanavond moest het tweede team van Tornado een thuiswedstrijd spelen tegen De Toren 9. Aangezien De Toren 9 slechts 2 matchpunten meer heeft dan Tornado 2, zouden we toch een kans moeten hebben om te winnen. Tycho speelde op het derde bord tegen Peter Hamers. Zij leken beide te denken dat ze op een snelschaaktoernooi waren beland. Peter Hamers is natuurlijk wel een ervaren rot en Tycho stond dan ook al snel op achterstand. Na een half uur stond hij volstrekt verloren. Wel heeft hij nog even met de moed der wanhoop doorgeschaakt. Het mocht helaas niet baten. (0-1) Michiel en Anton speelden respectievelijk op bord 5 en 6. Rond kwart voor 10 hadden ze alletwee een klein voordeel. Zouden we dan toch weer eens gaan winnen? Margreet stond goed, evenals Peter en Geert. Om 22.00 uur waren de rollen al omgedraaid en Michiel en Anton hadden hun lichte voordeel helaas niet weten te verzilveren, het was ineens 3-0 voor De Toren. Geert zag toen echter een leuke combinatie met een Dameoffer. Zijn tegenstander trapte in de val en verloor 2 zetten later zijn eigen dame, waarop Geert kon promoveren en er ineens weer een Dame op het bord stond. Op dat moment gaf zijn tegenstander op. 1- 3 voor Tornado was de stand om 22.30 uur. Ook Peter had een leuke combinatie gevonden waardoor zijn tegenstander verloren kwam te staan en meteen opgaf. 2-3 voor Tornado om 22.45. Alle ogen waren nu gericht op Margreet. Helaas heeft zij ook een klein voordeel niet weten af te maken. Uiteindelijk stond ze zelfs slechter. Tot haar verbazing kreeg ze toen een remiseaanbod. Aangezien we toch niet meer zouden kunnen winnen en het geen slecht aanbod was, heeft ze dit maar aangenomen. Tornado dus verloren met 2,5-3,5! Over een maand de slotronde bij ASV in Arnhem. Dan gaan we knallen, toch?